شنبه 15 اردیبهشت 1403

 

 مدیر پزشکی انتقال خون گیلان :

بیش از هزار گیلانی برای اولین بار وارد چرخه اهدای خون شدند


 

موج برنا- دکتر گیتی ایزدی پور در مصاحبه با خبرنگار موج برنا ضمن خوش آمدگویی به اهداکنندگان بار اول که بخشیدن حیات را به بیماران نیازمند به دریافت محصولات خون از زمستان امسال آغاز کرده اند افزود : به طور متوسط ۴/۲ درصد رشد در اهدای خون بار اولی ها در دیماه سال جاری نسبت به متوسط ماههای گذشته مشاهده شده است.

وی ضمن یادآوری شروع سن اهدای خون که از ۱۸ الی ۶۰ سالگی می باشد خاطرنشان کرد : اهداکنندگان بار اول از جوامع و سنین مختلف هستند که برای اهدای خون مراجعه می کنند و البته داوطلبین ۱۶ الی قبل از ۱۸ سالگی با رضایت ولی و از سویی داوطلبین ۶۵ الی ۷۰ سال نیز با مجوز مدیرپزشکی می توانند خون اهدا کنند.
مدیرپزشکی اداره کل انتقال خون گیلان به اهمیت و جایگاه ارزشمند بانوان در امر اهدای خون و فرهنگسازی این مایه حیات بخش در بین خانواده تاکید و اظهار کرد : بانوان اهداکننده بار اول در دیماه سال جاری نسبت به متوسط ماههای قبل% ۶/۰ ( شش دهم درصد ) افزایش پیدا کرده است.
دکتر گیتی ایزدی پور ضمن تقدیر از مشارکت و نوعدوستی مردم عزیز گیلان در امر اهدای خون و نجات جان همنوع بیان داشت : با توجه به اینکه در فصول سرد نیاز به خون بیشتر می شود انتظار میرود بانوان و آقایان اهداکننده خون ، اهداکنندگان بار اولی و جوانان در تمام فصول به خصوص در فصل سرما با اهدای خون خود گرما بخش زندگی بیماران باشند.
وی در پایان خاطرنشان ساخت : به غیراز اهدا خون و پلاکت در طی ایام سال و در مناسبتهای مختلف مثل دهه محرم و شبهای قدر ، حوادثه غیر مترقبه شاهد حضور دلسوزانه شهروندان گیلانی گرانقدر در فراخوانهای مختلف که نشان از دیدگاه بلند زنان و مردان ‌این‌سرزمین دارد هستیم و امید است همچنان با حرکتی منسجم تر این مسیر ادامه یابد.

خبرنگار : حمیدرضا رحیم زاده

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna